هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

روزنامه هوادار/ افشين رضاپور ؛ جوانان بسکتبال ايران باید روز 30 اردیبهشت برای شرکت در مسابقه هاي غرب آسیا به جای تیم ملی بزرگسالان به اردن اعزام شوند اما هنوز وضعیت نیمکت این تیم قطعی نشده است و مهمترین گزینه مورد نظر نیز مربی صربستانی معرفی شده از سوی مهمد بچیروویچ سرمربی بزرگسالان است. فدراسيون بسکتبال که در انتخاب هايش عنصر زمان را جدي نمي گيرد ، تيم جوانان را در بد مخمصه اي گذاشته است به طوري که نه مربيان ايراني کنار تيم تکليف خود را مي دانند و نه بچيروويچ که با افزوده شدن به تيم دل و دماغ کار کردن با جوانان دارد.  پيش از اين گفته می شد يک مربی صربستاني تا هفته آینده برای ادامه مذاکرات به ایران سفر می کند اما محمدرضا مشحون مدير تيم هاي ملي می گوید: شاید هم این مربی به ایران نیاید چون وی یکی از گزینه هاست و اول باید تصمیم خود را در مورد گزینه های موجود بگیریم. ما هم شناختی از این مربی نداریم اما بچیروویچ ، او را معرفی کرده است. فدراسيون بسکتبال بعد از رفتن ماتيچ سرمربي سابق تيم ملي هجمه اي را عليه مربيان صرب به راه انداخت و از ماتيچ به عنوان عامل ناکامي تيم ملي در بازي هاي جام ملت هاي آسيا 2011 نام برد. برادران مشحون حتي ماتيچ را از اعضاي باند مافياي بسکتبال ! معرفي کردند.  بعد از رفتن ماتیچ جبهه گیری منفی در مورد مربیان صربستانی زیاد شد اما رئیس سازمان تیم های ملی نیز مانند رئیس فدراسیون بحث پول را مطرح می کند: فدراسیون در حال حاضر پول ندارد در حالی که مربیان خوب اروپایی هزینه های زیادی دارند.حتی بچیروویچ نیز به جز یک جای خواب و حقوق معمول خود درخواست عجیب و غریب دیگری از ما نداشته است. با تمام این اوصاف ما هم دلمان می خواست یک مربی طراز اول اسپانیایی بیاوریم اما شرایط آن را نداریم.
زاپاتا را به تيم ملي بياوريد
فدراسيون بسکتبال بعد از مديريت دوازده ساله محمود مشحون در انتخاب مربيان تيم ملي همچنان شيوه آزمون و خطا را در پيش گرفته است و در زمينه استخدام و استفاده از مربيان به ثبات لازم نرسيده است. در شرايط کنوني اين فدراسيون زاپاتا مربی تمرین دهنده اسپانیایی را که از سال قبل همکاری با فدراسیون را شروع کرده است به تمرينات گروه هاي سني مي فرستد. اين فدراسيون زاپاتا را تا چند روز قبل نیز مامور کار با بازیکنان نوجوان کرده بود.. مشحون می گوید: زاپاتا را در تعطیلات نوروز به بندرلنگه، هرمزگان و گرگان فرستادیم تا به کار پایه و آموزش مربیان بپردازد. اينک هم در تهران مشغول است. برنامه بعدی وی سر زدن به پایگاههای قهرمانی ایران در مناطق هشتگانه است.با اين حجم برنامه هايي که زاپاتا دارد و مربيان ايراني سماق مي مکند بهتر است از وي در تيم ملي هم به عنوان دستيار بچيروويچ استفاده شود.
حاشيه هاي يک مصاحبه خواندني
خبرنگار ايسنا مصاحبه اي با مدير تيم هاي ملي بسکتبال روي خروجي فرستاده که جالب توجه است. مشحون در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌شد نفراتی چون صمد سرودی، دانیال اسکندری یا مهیار مهر را انتخاب می‌کردید که بهتر از آرمی نظریان هستند؟ توضیح داد: این‌ها هم در گزینه‌های اصلی ما بودند. صمد سرودی مشکل گذرنامه داشت. او حتی برای اعزام به اردن برای حضور در قهرمانی غرب‌آسیا هم مشکل دارد و درگیر کارهایش هستیم. دانیال اسکندری مصدوم است و حتی نتوانسته به اردو بیاید و مهیار مهر هم در این مدت درجا زده است. من از میان چند گزینه این نفرات را اعزام کردم.مدیر تیم‌های ملی در پاسخ به این سوال که آیا دلیل انتخاب آرمی نظریان این نیست که او فرزند سرپرست تیم ملی است؟ گفت: او پسر ژوزف نظريان هست اما در این مدت رشد کرده و باید تشویق می‌شد. من بازی‌هایش را دیده‌ام و واقعا خوب است. از طرف دیگر نفراتی که با او رقابت داشتند در این مدت رشدی نکرده بودند.هوادار: حالا که شما خودتان مي بريد و مي دوزيد چرا دنبال مربي خارجي مي گرديد و زمان را هي هدر مي دهيد؟




برچسب‌ها: تیمهای ملی, جوانان,
[ شنبه 13 ارديبهشت 1393 ] [ 17:7 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar